Η απελευθέρωση του επαγγέλματος των φορτηγών θα αποτελέσει την άμεση προτεραιότητα των μνημονιακών αρμοδιοτήτων του υπουργού Υποδομών κ. Μάκη Βορίδη, μέχρι να ανοίξει τα χαρτιά του για τα ταξί που αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες εκκρεμότητες της κυβέρνησης.
Η Τρόικα επιστρέφει στις 15 Ιανουαρίου και το αργότερο έως τότε, ο υπουργός θα πρέπει να έχει προχωρήσει όλες τις διεργασίες για το άνοιγμα του επαγγέλματος που ξεκίνησε τυπικά από 1 Ιανουαρίου του 2012 αλλά καθυστερεί μέχρι να ψηφιστεί η τροπολογία που επισπεύδει την πλήρη απελευθέρωση και να εκδοθεί στη συνέχεια η Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία θα καθοριστεί το ύψος του παραβόλου, με το οποίο θα χορηγούνται οι νέες άδειες.
Για το τίμημα της άδειας έχει ξεκινήσει ένα άτυπο παζάρι μεταξύ των αυτοκινητιστών και του υπουργείου με το τελευταίο να προσανατολίζεται σε ένα κόστος που θα προσδιορίζεται στα 1.500 ως 2.000 ευρώ και τους επαγγελματίες του κλάδου να ζητούν να καθοριστεί στα 5.000 ευρώ, ο πρώτος τόνος και να αυξάνεται στα 500 ευρώ για κάθε επιπλέον τόνο.
Πριν τις γιορτές, και μετά την συνάντηση με τον κ. Βορίδη, οι συνδικαλιστές αποφάσισαν να κρατήσουν ήπιους τόνους για την απελευθέρωση του επαγγέλματος, ανέστειλαν κάθε σκέψη για απεργιακές κινητοποιήσεις και έδιναν προτεραιότητα στον διάλογο με το
υπουργείο ώστε να βρεθεί λύση. Με την έλευση του νέου χρόνου, ο διάλογος πρέπει να επιταχυνθεί όμως τα περιθώρια αλλαγών δεν είναι πολύ μεγάλα.
O νόμος Ρέππα, είχε καθορίσει το αρχικό ύψος της εισφοράς για τα φορτηγά στις 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο, 2.000 από τον δεύτερο έως και τον έβδομο τόνο και 1.500 ευρώ από τον όγδοο έως και τον 40ό τόνο. Έτσι, το κόστος έκδοσης νέας άδειας για ένα φορτηγό 40 τόνων διαμορφωνόταν στις 71.500 ευρώ και για τα βυτιοφόρα στις 27.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και 3.000 ευρώ για κάθε τόνο από τον δεύτερο έως και τον 42ο.
Σε βάθος τριετίας, θα γινόταν σταδιακή απομείωση του κόστους άδειας, ώστε στο τέλος να μηδενιστεί και να προσδιοριστεί μόνο ένα διοικητικό τέλος για την αγορά της άδειας.
Σήμερα η τιμή της άδειας λόγω των επικείμενων αλλαγών του θεσμικού πλαισίου έχει πέσει κάτω από τα 10.000 ευρώ. Την ίδια στιγμή, ο κλάδος έχει επωμιστεί τεράστια μείωση του μεταφορικού έργου τόσο λόγω της βαθιάς ύφεσης που έχει πλήξει την αγορά όσο και από τις παράνομες μεταφορές από βουλγάρικα κυρίως φορτηγά που αλωνίζουν τη χώρα μας και προσφέρουν χαμηλές τιμές μεταφορικών.
Η Τρόικα επιστρέφει στις 15 Ιανουαρίου και το αργότερο έως τότε, ο υπουργός θα πρέπει να έχει προχωρήσει όλες τις διεργασίες για το άνοιγμα του επαγγέλματος που ξεκίνησε τυπικά από 1 Ιανουαρίου του 2012 αλλά καθυστερεί μέχρι να ψηφιστεί η τροπολογία που επισπεύδει την πλήρη απελευθέρωση και να εκδοθεί στη συνέχεια η Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία θα καθοριστεί το ύψος του παραβόλου, με το οποίο θα χορηγούνται οι νέες άδειες.
Για το τίμημα της άδειας έχει ξεκινήσει ένα άτυπο παζάρι μεταξύ των αυτοκινητιστών και του υπουργείου με το τελευταίο να προσανατολίζεται σε ένα κόστος που θα προσδιορίζεται στα 1.500 ως 2.000 ευρώ και τους επαγγελματίες του κλάδου να ζητούν να καθοριστεί στα 5.000 ευρώ, ο πρώτος τόνος και να αυξάνεται στα 500 ευρώ για κάθε επιπλέον τόνο.
Πριν τις γιορτές, και μετά την συνάντηση με τον κ. Βορίδη, οι συνδικαλιστές αποφάσισαν να κρατήσουν ήπιους τόνους για την απελευθέρωση του επαγγέλματος, ανέστειλαν κάθε σκέψη για απεργιακές κινητοποιήσεις και έδιναν προτεραιότητα στον διάλογο με το
υπουργείο ώστε να βρεθεί λύση. Με την έλευση του νέου χρόνου, ο διάλογος πρέπει να επιταχυνθεί όμως τα περιθώρια αλλαγών δεν είναι πολύ μεγάλα.
O νόμος Ρέππα, είχε καθορίσει το αρχικό ύψος της εισφοράς για τα φορτηγά στις 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο, 2.000 από τον δεύτερο έως και τον έβδομο τόνο και 1.500 ευρώ από τον όγδοο έως και τον 40ό τόνο. Έτσι, το κόστος έκδοσης νέας άδειας για ένα φορτηγό 40 τόνων διαμορφωνόταν στις 71.500 ευρώ και για τα βυτιοφόρα στις 27.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και 3.000 ευρώ για κάθε τόνο από τον δεύτερο έως και τον 42ο.
Σε βάθος τριετίας, θα γινόταν σταδιακή απομείωση του κόστους άδειας, ώστε στο τέλος να μηδενιστεί και να προσδιοριστεί μόνο ένα διοικητικό τέλος για την αγορά της άδειας.
Σήμερα η τιμή της άδειας λόγω των επικείμενων αλλαγών του θεσμικού πλαισίου έχει πέσει κάτω από τα 10.000 ευρώ. Την ίδια στιγμή, ο κλάδος έχει επωμιστεί τεράστια μείωση του μεταφορικού έργου τόσο λόγω της βαθιάς ύφεσης που έχει πλήξει την αγορά όσο και από τις παράνομες μεταφορές από βουλγάρικα κυρίως φορτηγά που αλωνίζουν τη χώρα μας και προσφέρουν χαμηλές τιμές μεταφορικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου